26 Ocak 2011 Çarşamba

Paralel Steering'e Hazırlık

Bugün boş durmadım ve aracımın steeringine el atmaya karar verdim.

İlk başta bir cetveli kesip deneme için pitman steering yapıcaktım ama knuckle'lerim alloy olduğu için öncelikle onları plastikleri ile değiştirip gerekli traşlama ve delik delme işlemlerini yapmaya karar verdim..Dremel ile knucklenın fazlalıklarını bolbol traşladım (chubu şimdilik alloy bıraktım) ve knuckle'ninde üst kısmınıda traşlayıp pitman steering yaparken lazım olacak delikleri sıra ile deldim..

Knucklennin son hali :)


















Yedek kutusundan bulduğum turnbuckle parçalarını birleştirerek yaptığım steering kollarının knuckle'lerin üzerine takılmış hali..

















Tekerlerkler boşta iken sola ve sağa full lock

Eveeeet, bu kadar ön hazırlıktan sonra geriye U şeklinde bir steering sistemi yapmak kalıyoır, onuda boş bir vaktimde bir çok deneme yapıp en iyiye ulaşarak oluşturacağım :) şimdilik bu kadar,kırımsız sürüşler..

Tamiya TA05 Şasemin Fotoğrafları ( 1.72 CS )






Tamiya TA05 CounterSteer 1.72

Herkeze Merhaba arkadaşlar, blogumdan bundan sonra aracıma yapacağım CS ile ilgili modifiye ve setupları inceleyebilirsiniz..

Bilmeyenler için hemen araç hakkında kısa bilgi veriyim;

Şase üzerinde eZrun 9t motor ve 60a esc mevcut, ön diferansiyel ''one way'', arka ise %100 kilitli.Ve şaftlarımız da Orjinal Tamiya Universal Şaftlar..Kumandamızda Spektrum DX3S..

Araçta arka pulley olarak Tamiya 50877 TA04 Ball Differantial Pulley(32t) kullandım, Burak abinin uyarısı üzerine Tamiya Direct Coupling diferansiyelde kullanamayacağımı öğrendim ve Stock differansiyele taktım (%100 kitleyerek)

   


Orta arka pulley olarak ise 3 Racing firmasının Sakura Zero 22T pulley'ini kullandım, iç kısmını biraz falaçta ile kazıyarak rahatça spur gear holder'a geçirdim, Orta ön pulleyinide stock 16T olarak bıraktım.
                               

Ön pulley olarak ise Team Associated TC5 40T Diff Pulley kullandım, yanlışlıkla ball diff pulleyi aldığım için ortasını kendım genişlettim ve öyle taktım, alırken buna dikkat edin, eğer aracınızda one way var ise one way pulley almaya dikkat edin. Ayrıca öne 40T pulley taktığımız için stock kayışı kullanamadık, onun yerine biraz daha uzun olan TA05 v2 Low Friction kayış kullandık.



Gelelim aracın CounterSteer oranını hesaplamaya
 Ön Pulley : 40T
Ön Orta Pulley : 16T
Arka Orta Pulley : 22T
Arka Pulley : 32T

40 / 16 : 2.5
32 / 22 : 1.45

2.5 / 1.45 : 1.72 (%72)


Şuanki Ayarlar

CS Oran : 1.72
Camber : sanırım 1 derece falan, daha ölçemedim
Lastik : 3 Racing (Sert)
Süspansiyon Ön/Arka : Baya Sert / Yumuşak
Pinyon : 19
Spur : 70